Zasady HFO KICKBOXING

REGULAMIN HFO KICKBOXING

1.1 Ogólne

1.1.1. Mecze i wydarzenia

Wszystkie mecze i wydarzenia HFO Kickboxing są organizowane pod auspicjami i za zgodą HFO oraz podlegają regulaminowi HFO.

1.1.2. Licencja meczowa

Do organizacji meczów i wydarzeń pod auspicjami HFO Kickboxing wymagana jest pisemna zgoda kierownictwa HFO Kickboxing, zwana licencją meczową.

1.1.3. Promotor

Mecze i imprezy mogą być organizowane wyłącznie przez HFO Kickboxing jako głównego promotora zrzeszonego w HFO Kickboxing lub promotorów uznanych za takich przez HFO Kickboxing, którym HFO Kickboxing udzieliło tzw. licencji promotorskiej, lub przez osoby trzecie, którym udzielono przypadkowej pisemnej zgody.

1.1.4. Contestants

  1. Osoby, które chcą uczestniczyć w meczach organizowanych przez promotorów uznanych przez HFO Kickboxing, powinny być zarejestrowane w HFO Kickboxing jako fighterzy lub związane umową z HFO Kickboxing i tym samym automatycznie zarejestrowane jako fighterzy w HFO Kickboxing.
  2. Rozróżnia się następujące kategorie uczestników:
  • Juniorzy w wieku 14 lat do 17 lat włącznie
  • Seniorzy od 18 lat do 49 lat włącznie.
  1. Zawodnicy biorący udział w meczach powinni zawsze uważać, że biorą w nich udział dobrowolnie i całkowicie na własne ryzyko.
  2. Zawodnik początkujący, biorący udział w meczu po raz pierwszy, nie może być starszy niż 40 lat.
  3. Kategorie wagowe zawodników: HFO Kickboxing organizuje walki w następujących kategoriach wagowych:
  • Flyweight: max 60 kg
  • Featherweight: max 65 kg
  • Lightweight: max 70 kg
  • Welterweight: max 77 kg
  • Middleweight: max 85 kg
  • Light Heavyweight: max 95 kg
  • Heavyweight: over 95 kg

1.2 Regulamin meczu

1.2.1. Mecz

Pojedynek jest walką w stójce podlegającą następującym przepisom, toczoną pomiędzy dwoma równorzędnymi zawodnikami na tym samym poziomie i w tej samej określonej kategorii wagowej.

1.2.2. Pierścień zapałek

Mecze odbywają się na kwadratowym ringu otoczonym czterema linami połączonymi ze sobą pionowymi linkami lub taśmami. Wymiary kwadratu lin powinny wynosić co najmniej 4 m x 4 m dla mniejszych imprez i nie większe niż 6 m x 6 m dla dużych imprez.

Podłoga ringu powinna być konstrukcją bezpieczną i pokrytą plandeką, która nie powinna być śliska przed i/lub w trakcie walki.

Podłoga może mieć dwa rozmiary: Mały rozmiar 6,40 x 6,40 m2 lub duży rozmiar: 7,00 x 7,00 m2.

Przeciwległe rogi ringu powinny być wyposażone w czerwone słupki dla zawodników z dwoma białymi neutralnymi rogami pomiędzy nimi. Niebieski róg musi zawsze znajdować się po stronie przeciwnej do czerwonego rogu.

W czerwonych i niebieskich rogach muszą znajdować się następujące elementy:

Wiadro na wodę;

Ręcznik;

– Drugi lub „zastępczy” ochraniacz szczęki dla zawodnika, który może być użyty w przypadku zgubienia lub zagubienia oryginalnego ochraniacza szczęki

Okrągły żelazny pojemnik na wodę ze stołkiem/siedziskiem dla zawodnika, na którym siedzi w przerwach między rundami

Mały żelazny pojemnik/wiaderko z wodą w pobliżu odpowiedzialnego urzędnika, aby szybko umyć ochraniacze na usta, jeśli upadną na ziemię, aby zminimalizować opóźnienie.

Po jednym zestawie stopni w białych i czarnych rogach przewidziano dla zawodników i narożników.

1.2.3. Strój meczowy

Zawodnicy noszą bokserki do kickboxingu lub inne zatwierdzone kąpielówki, które kończą się powyżej kolan i nie mają kieszeni. W przypadku zawodników płci męskiej górna część ciała jest odkryta. Zawodniczki muszą nosić zatwierdzony top sportowy (bez koszulek). Zawodnikom wolno nosić krótkie legginsy pod spodenkami do kickboxingu, o ile nogawki nie sięgają znacznie poniżej rąbka spodenek.

Logotypy i/lub nazwy sponsorów na szortach lub ubraniach zawodnika i/lub jego narożników są dozwolone pod warunkiem, że promotor zażądał uprzedniej zgody i został udzielony. Spodenki do kickboxingu należy sprawdzić przed rozpoczęciem meczu pod kątem ewentualnych szkodliwych materiałów.

Zawodnicy zobowiązani są do noszenia ochraniaczy na szczękę i krocze podczas walk. Ochraniacze na zęby i pachwiny muszą być zatwierdzone przez przedstawiciela regulaminowego.

Zawodnicy będą nosić rękawice bokserskie o jednakowej wadze. Podstawowy kolor rękawic powinien być taki sam jak kolor narożnika zawodnika (czerwony lub niebieski). Jeśli kolory rękawic, które będą nosić obaj zawodnicy, są takie same, wtedy kolor taśmy mocującej rękawice powinien być czerwony lub niebieski, pasujący do narożnika zawodnika. Rękawiczki powinny być zaklejone taśmą w taki sposób, aby nie było widocznych sznurówek ani innych luźnych końcówek, oraz powinny być opatrzone pieczęcią oficjalnego regulaminu.

Wagę rękawic określa się w następujący sposób:

Lekki do 70 kg lub lżejszy powinien nosić 8 uncji. rękawice

Waga półśrednia do 77 kg lub cięższa powinna nosić 10 uncji. rękawice

Narożnicy muszą być ubrani w czystą, nieuszkodzoną odzież sportową i buty. Dżinsy i koszulki inne niż koszulki drużynowe są niedozwolone.

1.2.4. Mecz

Formy meczów:

Pojedynczy mecz:

Mecz składa się z trzech rund po dwie minuty dla meczów klasy C, trzech rund po trzy minuty dla rozgrywek klasy B, trzech lub pięciu rund po trzy minuty dla meczów klasy A. Mecze klasy A mogą zostać przedłużone o jedną lub dwie dodatkowe rundy. Pomiędzy rundami odbywają się jednominutowe przerwy.

Mecz turniejowy:

Mecz składa się z dwóch lub trzech rund po dwie lub trzy minuty, zgodnie z klasą turnieju. Pomiędzy rundami odbywają się jednominutowe przerwy. Jeśli po zakończeniu zaplanowanych rund sędziowie stwierdzą remis, rozegrana zostanie dodatkowa runda „nagłego zwycięstwa”. Walka finałowa Turnieju może zostać przedłużona aż o dwie dodatkowe rundy. W przypadku dodatkowej rundy lub rund, wyniki z poprzednich rund są anulowane i tylko wynik z rundy finałowej jest używany do określenia, który zawodnik awansuje lub, w przypadku finału turnieju, który zawodnik otrzyma mistrzostwo . Sędziowie nie mogą punktować dodatkowej rundy nawet (remis).

Pasujące tytuły:

Walka o tytuł mistrza świata HFO w kickboxingu zawsze składa się z pięciu rund po trzy minuty każda. W wyjątkowych przypadkach remisu po pięciu rundach mistrz pozostaje mistrzem. W przypadku wakującego tytułu, tytuł ten pozostaje nieobsadzony, o ile metoda rozstrzygania remisów nie zostanie wcześniej zatwierdzona przez przewodniczący organ regulacyjny. Czas przerwy na odpoczynek w walkach o tytuł składających się z pięciu trzyminutowych rund wynosi jedną minutę.

Tytuły z maksymalną wagą można zdobyć lub obronić tylko wtedy, gdy obaj zawodnicy mają odpowiednią wagę lub poniżej niej. Jeśli mistrz nie osiągnie prawidłowej wagi w ciągu dwóch godzin od oficjalnego ważenia i jest zobowiązany do obrony tytułu, traci tytuł. Jeśli mecz zostanie wygrany przez pretendenta, jest on nowym mistrzem. Jeśli aktualny mistrz wygra mecz, tytuł staje się pusty, ponieważ mistrz nie może zachować tytułu, ponieważ nie osiągnął wagi tytułu. Jeśli pretendent jest zbyt ciężki, a walka trwa, a mistrz ma wymaganą wagę, wtedy.

1.2.5. Wyniki meczu

Mecz można rozstrzygnąć na następujące sposoby:

Decyzja dotycząca punktów: Trzech lub pięciu sędziów oceni względną skuteczność występów każdego zawodnika przy użyciu systemu „10 punktów obowiązkowych” i zapisze ich wyniki dla zawodników po każdej rundzie. Po zakończeniu zaplanowanych rund następuje podliczenie punktów i większościową decyzją zespołu sędziowskiego zostaje przyznane zwycięstwo.

Nokaut: Jeżeli zawodnik zostanie uderzony w taki sposób, że nie jest w stanie wznowić walki w ramach liczby dziesięciu sędziów lub jeśli sędzia ogłosi nokaut przed odliczeniem do 10 w celu sprowadzenia natychmiastowej pomocy medycznej.

Nokaut techniczny: Jeżeli zawodnik nie wykazuje chęci wznowienia walki lub jeśli sędzia jest zdania, że zawodnik nie jest w stanie wznowić walki lub nie potrafił się inteligentnie obronić.

Knockout techniczny: Jeżeli w pojedynczym pojedynku lub meczu finałowym turnieju zawodnik został powalony trzy razy w jednej i tej samej rundzie lub cztery razy w jednej i tej samej walce. Jeżeli w meczu turniejowym, włączając walki rezerwowe, zawodnik został znokautowany dwa razy w jednej i tej samej rundzie lub trzy razy w jednej i tej samej walce.

Nokaut techniczny: Jeżeli zawodnik nie jest już w stanie brać udziału w walce z powodu kontuzji nie spowodowanej zabronioną techniką.

Nokaut techniczny: Jeżeli zawodnik nie opuści swojego narożnika, aby wziąć udział w walce po dźwięku gongu.

Nokaut techniczny : Jeżeli sędzia jest zdania, że zawodnik jest całkowicie zdeklasowany lub fizycznie znacznie słabszy.

Nokaut techniczny: Jeżeli lekarz stwierdzi, że zawodnik odniósł kontuzję lub uszkodzenie, niespowodowane przez zabronioną technikę, o tak poważnym charakterze, że wznowienie walki przez zawodnika nie jest już bezpieczne (zatrzymanie przez lekarza).

Techniczny nokaut: Jeżeli zawodnik lub jego trener/osoba narożna poddaje się w walce. Zawodnik lub jego trener/narożnik poinformuje o tym sędziego lub przedstawiciela regulaminowego przydzielonego do jego narożnika (Róg „rzuca ręcznik”).

Dyskwalifikacja: Jeżeli przeciwnik jest zdyskwalifikowany z powodów uzasadniających dyskwalifikację.

Dyskwalifikacja skutkuje, jeśli:

Zawodnik celowo używa zabronionej techniki i sędzia dyskwalifikuje go z tego powodu.

Zawodnik stosuje zabronioną technikę opisaną w Artykule 9, za którą sędzia go dyskwalifikuje.

Jeśli narożnik wejdzie na ring podczas walki lub dotknie jednego z walczących podczas walki.

Remis : Jeśli walka może zakończyć się remisem i jeśli po zakończeniu wszystkich rund co najmniej dwóch z trzech sędziów (lub trzech z pięciu sędziów) nie ogłosi zwycięzcy jednego z walczących.

Remis : Jeżeli obaj zawodnicy upadną w tym samym czasie i żaden z nich nie może wznowić walki w ramach dziesiątki sędziego.

Brak walki : w walce w jednym meczu, jeśli zawodnik nie może kontynuować walki w wyniku przypadkowego faulu i nie zabrzmiał jeszcze dzwonek kończący drugą rundę w trzyrundowej walce lub trzecią rundę w pięciorundowej walce.

Brak walki: Jeśli sędzia zdecyduje, obaj zawodnicy muszą zostać zdyskwalifikowani

1.2.6. Kiedy zawodnik jest „w dół”

Zawodnika uważa się za powalonego, gdy według oceny sędziego, w wyniku ataku niszczącego jakakolwiek część ciała zawodnika inna niż stopy dotknie podłogi lub dotknęłaby podłogi, gdyby nie liny lub przytrzymanie przeciwnika . Zawodnik może również zostać uznany za „leżącego”, jeśli zawodnik upada z innego powodu i nie wstaje na polecenie sędziego.

Jeśli sędzia zdecyduje, że jest DOWN, wówczas zasygnalizuje to tzw. komendą DOWN i gestem. Sędzia rozpoczyna odliczanie W DÓŁ po wysłaniu przeciwnika do najdalszego usuniętego neutralnego rogu. Przeciwnik czeka w swoim neutralnym rogu, aż sędzia pozwoli mu opuścić ten róg i wznowić walkę. Jeżeli przeciwnik opuści swój neutralny róg, zanim sędzia da znak, liczenie zostaje zatrzymane i rozpoczyna się ponownie dopiero, gdy przeciwnik powróci do swojego neutralnego rogu.

Podczas odliczania DOWN żadnemu z narożników nie wolno w żaden sposób zbliżać się do swojego zawodnika.

Sędzia ma obowiązek kontynuować liczenie do ósemki, a następnie ocenić, czy zawodnik jest w stanie podjąć walkę w odpowiedzialny sposób. W takim przypadku sędzia wydaje komendę WALKA.

Jeżeli przy ósmym odliczeniu dany zawodnik, z jakiegokolwiek powodu w opinii sędziego, nie stoi w odpowiedniej pozycji do wznowienia walki, sędzia będzie kontynuował liczenie do dziesięciu, co oznacza, że zawodnik przegra walkę na powodu nokautu technicznego.

Sędzia upewnia się, że przy liczeniu do ośmiu (8) lub dziesięciu (10) musi upłynąć pełna sekunda pomiędzy każdym odliczeniem.

Dyskwalifikacja: Jeżeli przeciwnik jest zdyskwalifikowany z powodów uzasadniających dyskwalifikację.

Dyskwalifikacja skutkuje, jeśli:

Zawodnik celowo używa zabronionej techniki i sędzia dyskwalifikuje go z tego powodu.

Zawodnik stosuje zabronioną technikę opisaną w Artykule 9, za którą sędzia go dyskwalifikuje.

Jeśli narożnik wejdzie na ring podczas walki lub dotknie jednego z walczących podczas walki.

Remis : Jeśli walka może zakończyć się remisem i jeśli po zakończeniu wszystkich rund co najmniej dwóch z trzech sędziów (lub trzech z pięciu sędziów) nie ogłosi zwycięzcy jednego z walczących.

Remis : Jeżeli obaj zawodnicy upadną w tym samym czasie i żaden z nich nie może wznowić walki w ramach dziesiątki sędziego.

Brak walki : w walce w jednym meczu, jeśli zawodnik nie może kontynuować walki w wyniku przypadkowego faulu i nie zabrzmiał jeszcze dzwonek kończący drugą rundę w trzyrundowej walce lub trzecią rundę w pięciorundowej walce.

Brak walki: Jeśli sędzia zdecyduje, obaj zawodnicy muszą zostać zdyskwalifikowani

1.2.6. Kiedy zawodnik jest „w dół”

Zawodnika uważa się za powalonego, gdy według oceny sędziego, w wyniku ataku niszczącego jakakolwiek część ciała zawodnika inna niż stopy dotknie podłogi lub dotknęłaby podłogi, gdyby nie liny lub przytrzymanie przeciwnika . Zawodnik może również zostać uznany za „leżącego”, jeśli zawodnik upada z innego powodu i nie wstaje na polecenie sędziego.

Jeśli sędzia zdecyduje, że jest DOWN, wówczas zasygnalizuje to tzw. komendą DOWN i gestem. Sędzia rozpoczyna odliczanie W DÓŁ po wysłaniu przeciwnika do najdalszego usuniętego neutralnego rogu. Przeciwnik czeka w swoim neutralnym rogu, aż sędzia pozwoli mu opuścić ten róg i wznowić walkę. Jeżeli przeciwnik opuści swój neutralny róg, zanim sędzia da znak, liczenie zostaje zatrzymane i rozpoczyna się ponownie dopiero, gdy przeciwnik powróci do swojego neutralnego rogu.

Podczas odliczania DOWN żadnemu z narożników nie wolno w żaden sposób zbliżać się do swojego zawodnika.

Sędzia ma obowiązek kontynuować liczenie do ósemki, a następnie ocenić, czy zawodnik jest w stanie podjąć walkę w odpowiedzialny sposób. W takim przypadku sędzia wydaje komendę WALKA.

Jeżeli przy ósmym odliczeniu dany zawodnik, z jakiegokolwiek powodu w opinii sędziego, nie stoi w odpowiedniej pozycji do wznowienia walki, sędzia będzie kontynuował liczenie do dziesięciu, co oznacza, że zawodnik przegra walkę na powodu nokautu technicznego.

Sędzia upewnia się, że przy liczeniu do ośmiu (8) lub dziesięciu (10) musi upłynąć pełna sekunda pomiędzy każdym odliczeniem.

1.2.9. Karanie zabronionych technik, ruchów lub zachowań

Ostrożność ; Ostrzeżenie jest udzielane w przypadku drobnego naruszenia. Może to nastąpić bez przerywania akcji walki.

Rzut karny/żółta kartka; W przypadku naruszenia sędzia może nałożyć punkt lub punkty karne. Sędzia przerywa akcję i wysyła zawodnika, który nie zostanie ukarany, do najdalszego neutralnego rogu. Następnie wskaże zawodnikowi i sędziom charakter przyczyny nałożenia kary i odjęcie punktów.

Dyskwalifikacja / czerwona kartka ; Według uznania sędziego, może on zdyskwalifikować zawodnika na podstawie powtarzających się lub poważnych fauli.

Sędzia ma prawo do wydawania napomnień, ostrzeżeń, kar lub dyskwalifikacji w zależności od charakteru, wagi i powtarzalności faulu. Czyniąc to, sędzia musi dokładnie rozważyć, czy zawodnik poprzez swoje przewinienie osłabił szanse przeciwnika na zwycięstwo i czy przewinienie zostało popełnione umyślnie;

1.2.10. Kryteria, na których opiera się skład punktacji przez sędziów

Punkty ujemne naliczone z kary są najpierw odejmowane od punktów zdobytych przed ogłoszeniem wyniku końcowego. Trzech lub pięciu sędziów oceni względną skuteczność występu każdego zawodnika zgodnie z następującymi priorytetowymi kryteriami.

Liczba powaleń.

Obrażenia zadane przeciwnikowi.

Liczba czystych uderzeń technikami spektakularnymi (techniki latania i rotacji itp.)

Liczba czystych uderzeń normalnymi technikami.

Stopień agresywności lub generała pierścienia (w zależności od tego, co ma większy wpływ na rundę)

Należy zauważyć, że oceniając ogólne wrażenie, atak oceniany jest wyżej niż obrona.

1.2.11. Przykłady przyznanych punktów

10-10: Według ustalonych kryteriów nie można określić nawet marginalnej przewagi

10-9: Jeden zawodnik wykazał przewagę skuteczności

10-8: Jeden zawodnik wykazał przewagę w skuteczności dzięki powaleniu

10-7: Jeden zawodnik wykazał przewagę skuteczności dzięki dwóm powaleniom

1.2.12. Dodatkowa runda

W przypadku, gdy zakończony mecz inny zakończy się remisem, mecz zostaje przedłużony o jedną rundę „nagłego zwycięstwa”. Wyniki z poprzednich rund są anulowane i tylko wynik z rundy nagłego zwycięstwa jest używany do określenia, który zawodnik odniesie zwycięstwo.

1.2.13. Urazy

W przypadku, gdy kontuzja wystąpi podczas meczu, a nie w wyniku faulu; jeśli kontuzja jest wynikiem legalnego uderzenia lub uderzeń, a kontuzjowany zawodnik może lub nie powinien kontynuować walki, kontuzjowany zawodnik przegra przez TKO. Jeżeli kontuzja została przypadkowo zadana przez samego siebie i bezpieczeństwo zawodnika jest zagrożone przez to, że nie potrafi się inteligentnie obronić, sędzia może przerwać walkę przez TKO lub potraktować ją jako powalenie, wysyłając niekontuzjowanego zawodnika do neutralnego rogu i zarządzić obowiązkowe liczenie do ośmiu. Jeśli po odliczeniu do ósemki sędzia uzna, że walka może być kontynuowana, wznowi walkę. Jeśli sędzia stwierdzi, że kontuzjowany zawodnik nie może kontynuować walki, kontuzjowany zawodnik przegrywa przez TKO.

1.2.14. Bandaże i taśmy

Zawodnicy i trenerzy są zobowiązani do zaklejania rąk tylko pod nadzorem upoważnionego sędziego. Nakładanie bandaży i/lub taśmy na ręce ma na celu wyłącznie zapobieganie obrażeniom. Taśma służy między innymi do utrzymywania bandaży na miejscu. Zabrania się tworzenia warstw taśmy w celu wyściełania kostek. Dopuszcza się oklejanie bandaży wokół lub na kostkach, ale grubość warstwy nałożonej taśmy nie może przekraczać 1 mm (3 paski).

1.2.15. Wazelina i olej

Stosowanie wazeliny na twarz jest dozwolone w ograniczonym zakresie. Sędzia określa, czy tak jest, czy nie. Obecność olejów na ciałach zawodników jest zabroniona.

1.2.16. Rękawice monitorujące

Rękawiczki można zdjąć dopiero po zakończeniu walki, a nie na ringu, ale dopiero po opuszczeniu ringu przez zawodnika.

1.2.17. Badanie lekarskie

Wszyscy zawodnicy muszą przedłożyć swoje medykamenty przed datą meczu. Organizacja wskaże, jakie badania medyczne i badania krwi należy wykonać. W dniu poprzedzającym lub w dniu walki, zawodnicy muszą również przejść kontrolę lekarską przed walką, przeprowadzaną przez lekarza ringowego. Zawodnicy biorący udział w turniejach będą również badani przez lekarza ringowego pomiędzy fazami zawodów.

KNOCK OUT: W przypadku, gdy zawodnik został znokautowany uderzeniami w głowę podczas walki, HFO Kickboxing poprosi zawodnika o wykonanie rezonansu magnetycznego głowy tak szybko, jak to możliwe po walce. Skan MRI musi zostać jak najszybciej przedstawiony HFO Kickboxing. Zawodnik nie otrzyma kolejnej walki przez HFO Kickboxing, dopóki HFO Kickboxing nie będzie w posiadaniu skanu MRI i nie będzie mógł stwierdzić, że zawodnik jest zdolny do rywalizacji. Nie będzie żadnych wyjątków od tej reguły. Matchmakers są poinstruowani, aby zignorować każdego zawodnika, który nie wykonał skanu MRI po nokaucie.

1.2.18. Kontrola wagi

Waga wszystkich zawodników jest monitorowana w dniu poprzedzającym mecz. Zawodnicy zobowiązani są do osiągnięcia uzgodnionej wagi. Jeśli zawodnik ma nadwagę, otrzyma zadanie osiągnięcia odpowiedniej, uzgodnionej wagi w terminie ustalonym przez przewodniczącego organu regulacyjnego lub państwową komisję sportową. Jeśli nie osiągnie uzgodnionej wagi, zostanie ukarany zgodnie z przepisami ustanowionymi przez państwową komisję sportową, które mogą obejmować grzywny, dyskwalifikację lub inne środki.

1.2.19. Urzędnicy

Sędziowie:

Każda impreza jest prowadzona i obsługiwana przez co najmniej dwóch sędziów. Na każdy pojedynek wchodzi się na ring.

Komendy sędziowskie: WALKA – STOP – PRZERWA

Komenda „przerwa” jest używana przez sędziego w celu przerwania akcji zawodników i rozdzielenia zawodników, po czym muszą oni zrobić krok do tyłu. Sędzia wchodzi pomiędzy obu zawodników. Gdy tylko się cofnie, zawodnicy wznawiają walkę z lub bez polecenia „walcz”.

Komenda „stop” jest używana przez sędziego w celu przerwania walki, na koniec rundy lub przed napomnieniem lub publicznym ostrzeżeniem.

Sędzia rozpoczyna lub wznawia walkę komendą „walcz”.

Jury sędziowskie:

Mecze są rozstrzygane przez minimum trzech i maksymalnie pięciu sędziów. Członkowie jury są uprawnieni do przyznawania punktów i wystawiania ocen za każdą rundę meczu.

Lekarz pierścieniowy:

Lekarz musi być obecny przez cały czas na meczach pod auspicjami HFO Kickboxing.

Lekarz ringowy może podjąć działania, które uzna za konieczne z medycznego punktu widzenia, przed iw trakcie meczów lub zlecić ich wykonanie w jego imieniu.

Środki przepisane przez lekarza ringowego są określone w protokole meczu, a lekarz ringowy przekazuje również swoje ustalenia sędziemu właściwemu.

Przed rozpoczęciem meczu lekarz musi sprawdzić, czy u żadnego z zawodników nie zaszły żadne zmiany od czasu corocznego, obowiązkowego badania lekarskiego, które czyniłyby udział nieodpowiedzialnym.

Podczas meczu lub przerw między walkami lekarz ringowy jest zobowiązany na żądanie sędziego i/lub trenera zbadać wszelkie rany lub stopień obrażeń zawodnika i, jeśli to konieczne, doradzić sędziemu i/lub trenerowi, aby zawiesić mecz. Tylko sędzia może wystąpić z taką prośbą podczas meczu. Udzielona porada jest wiążąca.

Jeżeli sędzia chce zasięgnąć opinii lekarza ringowego odnośnie powagi kontuzji zawodnika, przerywa walkę i prosi lekarza ringowego o zbadanie zawodnika. Podczas tego badania na ring wchodzi tylko lekarz ringowy. Trenerowi nie wolno towarzyszyć lekarzowi ringowemu. Podczas tego badania obecni są tylko lekarz ringowy i sędzia główny.

Jeżeli lekarz ringowy stwierdzi, że zawodnik doświadcza w trakcie walki zaburzeń czynnościowych, które w jego ocenie kontynuowanie walki byłoby nieodpowiedzialne, ma prawo przerwać walkę.

Lekarz ringowy nie opuszcza swojego miejsca na ringu podczas walki; jeśli lekarz ringowy mimo to musi opuścić ring, musi poinformować o tym głównego jurora i/lub spikera, aby sędzia mógł przerwać lub zatrzymać walkę; żadne mecze nie mogą być kontynuowane podczas nieobecności lekarza ringowego.

1.2.20. Znajomość zasad

Uznaje się, że wszyscy zawodnicy i trenerzy znają zasady HFO Kickboxingu. Odwołania powołujące się na nieznajomość regulaminu nie będą przyjmowane. Każde wydarzenie musi być poprzedzone spotkaniem regulaminowym.

1.2.21. Protest

Protesty, które dotyczą niewłaściwego zastosowania przepisu lub przepisu, nieprawidłowości lub niewłaściwego przebiegu zawodów lub zawodów, należy składać bezpośrednio do urzędników HFO (współwłaścicieli). Protesty ograniczające się do zakwestionowania orzeczenia wydanego przez urzędnika lub urzędników mogą zostać odrzucone w trybie doraźnym. Zgłaszanie protestów lub zwrócenie uwagi sędziego na spór podczas imprezy może być ukarane natychmiastowymi lub przyszłymi konsekwencjami w postaci nagany równoważnej żółtej kartce i towarzyszącej jej sankcji finansowej.

Scroll to Top
Custom Post type